Autolakýrnické práce

Autolakovna Štětí je zaměřena především na lakování automobilů, motocyklů, veteránů. Umíme také lakování letadel (ULL).

Kromě autolakýrnictví provádíme také klempířské a karosářské práce.

K lakování a opravám používáme celý sortiment autolaků a ostatních produktů firmy LECHLER.

Lakování automobilů
  • celolaky
  • nástřiky dutin a spodků
  • leštění laků
  • lakování jednotlivých dílů
  • kompletní příprava pod lak
  • drobné opravy laku
  • opravy po nehodách
   

Kvalita lakování
Lakujeme kvalitními barvami s dlouhodobou životností, které ani po letech neztrácejí svou konzistenci a odstín. Velmi pečlivě se věnujeme přípravě pro lak a věrnosti barevného provedení. Nově lakované díly vypadají stejně jako ostatní díly vozu, které nově lakovány nebyly. Odstín je plně zachován.

 

Rozstřik
U náročnějších barev je k dosažení optimálního efektu věrohodnosti odstínu dobré provést takzvaný rozstřik. Ten se provede nanesením vrstvy barvy a laku okolních dílů. Takto provedený přechod je pak vizuálně nepostřehnutelný. Zároveň se jedná o technologicky správný postup opravy doporučený výrobcem.

Stálost barev
Námi lakované díly nemění barvu ani odstín. Vždy dodržujeme předepsaný technologický postup. Díku tomu můžeme zaručit dlouhodobou barevnou stálost.

Kvalita
Kvalita lakýrnických postupů i materiálů (barev), které se na trhu nabízejí, je hodně rozmanitá. Lakovny často stojí před problémem, jestli dělat levně a méně kvalitně, nebo naopak. My se snažíme o kompromis. Naše ceny lakování jsou konkurenceschopné, aniž bychom slevovali z kvality provedené práce.

Postup lakování
Před samotným lakováním se musí díl nejprve demontovat z vozu a vystrojit od součástek, které se lakovat nebudou. To mohou být různé lišty, držáky, skla atd. Následně provedeme vybroušení a vyrovnání dílu, jeho tmelení do úplné roviny a opětovné broušení. Pokračujeme nanesením plniče, který se dává pod barvu nebo metalízu. Jako poslední se nanáší bezbarvý lak. V této fázi je nutné díl vypálit v lakovací peci, nechat vysušit a vytvrdnout.

Příprava povchu před lakováním
 

Doba opravy
Zcela nový díl lakujeme obvykle do dvou dnů. Použitý nebo poškozený díl se musí nejprve připravit pro lak, což zabere den navíc. K celkové délce opravy je nutno připočíst demontáž a montáž případného autodílu včetně vystrojení, nastrojení a technologických prodlev.

Rychloopravy laku
Kvalitní lakování trvá několik dní. Tato doba se dá urychlit, ale pouze s určitým dopadem na kvalitu laku, jeho životnost a stálost barev. Změna nemusí být zřejmá hned - obvykle se projeví nejdříve po měsíci. Klasickými příznaky je praskání tmelu, změny barev, odstínů atd. Tuto metodu nedoporučujeme.

Údržba laku
Nově nalakované díly doporučujeme minimálně měsíc mechanicky příliš nenamáhat. Nevhodné je používání myčky, leštění atd.

Rozleštění staršího laku
Pokud je lak dílu jen mírně poškozený nebo jen zašlý stářím či častým používáním myčky, může k jeho opravě stačit rozleštění. To doporučujeme například u škrábanců a mírných odřenin. Tato metoda je použitelná pouze v případě, že poškození laku není hloubkové. Po finanční stránce je ovšem nejvýhodnější a nejrychlejší.

Ceny lakování
Ceník lakování je orientační. Optimální a mnohem přesnější kalkulaci jsme schopni zpracovat podle fotodokumentace. Pokud máte zájem o nabídku, pošlete nám fotografii poškozeného místa. Pokud vám to umožní okolnosti, přijeďte nám poškození ukázat a dohodnout se osobně.